Damia in Californie

Life is an adventure.. not a guided tour..

Name:
Location: Costa Mesa, California, United States

Sunday, March 06, 2005

Dagje Los Angeles

Gisteren hadden we voor het eerst sinds onze wedstrijden zijn begonnen, geen wedstrijd op zaterdag. Met vier andere meiden van ons team besloot ik dus al snel om hier van te genieten en op stap te gaan. Bestemming: Los Angeles, maar een uurtje hier vandaan, dus eigenlijk schandalig dat ik daar nog niet was geweest.
Rond een uur of 12 zijn we de auto ingestapt en ben ik aan een verras-tour begonnen met onze gids Kristen (woont haar hele leven al hier in Costa Mesa) . Allereerst bracht zij ons langs de bergen met de bekende Hollywood letters, naar Melrose Avenue, downtown LA. Hier hebben we lekker geshopt, naja.. ik heb vooral rondgekeken in de aparte winkels met originele kledingstijl. De straat deed me een beetje denken aan dat ik in een ghetto beland was; niet erg schoon en veel graffiti overal. De mensen hier maakten dit idee nog eens helemaal af.

Aan het eind van de middag hebben we, voor Amerikaanse begrippen, heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant. Hier laden we ons op een zeer gezellige manier op om daarna een kijkje te nemen in Hollywood. Hier was een erg gezellig sfeertje met een hoop straatperformers, palmen, luxe winkels en schone straten! Het leek hier echt alsof ik in een film terecht gekomen was. Dat leek het eigenlijk ook al in Melrose, maar nu in een glamoureuse scène in plaats van de ghetto-scène. Natuurlijk hebben we over de walk of fame gelopen en hebben we de hand- en footprints van alle sterren gezien. Was allemaal best wel indrukwekkend.

Later zijn we door Beverly Hills en Bel Air naar Santa Monica gereden. Het was al donker toen we hier reden, maar zelfs nu waren de kastelen van huizen met de enorme tuinen met alle bloemen en palmen al erg indrukwekkend. Ik denk dat ik hier zeker overdag nog eens terug moet komen! Rond een uur of 11 's avonds kwamen we pas aan in Santa Monica. Ondanks dat waren de meeste winkels en restaurantjes aan deze boulevard aan de kust van LA nog gewoon open. Hier sloten we onze dag af met een dessert en een drankje en ik kon nog steeds niet stoppen met naar de mensen kijken.
Dat de amerikanen zich niet inhouden, dat wist ik al, maar vandaag werd dat nog eens dubbelop bevestigd. Groepen rappers kwamen af en toe voorbij met een spontaan optreden en Marilyn Monroe en Elvis Presley-figuren waren hier meer te vinden dan 'normale' mensen.
Goed, je begrijpt het wel weer; het was een dag om niet snel te vergeten. En dat zal ik dus ook zeker niet doen!

Meer foto's volgen snel!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home