Damia in Californie

Life is an adventure.. not a guided tour..

Name:
Location: Costa Mesa, California, United States

Tuesday, February 08, 2005

Eerste tenniswedstrijden zijn begonnen!

Daar ben ik weer! Hier is alles nog steeds helemaal leuk. Het weer is intussen flink opgeknapt; het is hier nu elke dag zonnig en warm (rond de 24 graden). Ik begin dus al een aardig kleurtje te krijgen :). Zaterdag hebben we onze eerste wedstrijd thuis gehad, dat was erg leuk en een hele belevenis. We zijn begonnen met een overtuigende 8-1 winst, dus dat is wel lekker. Gisteren hebben we onze eerste uit-wedstrijd gespeeld. Erg leuk om zo'n uitwedstrijd te spelen omdat je gelijk een beetje wat ziet onderweg. We vertrokken rond lunchtijd land-inwaards in een grote 'van' en hebben een stuk door de bergen gereden, best wel indrukwekkend! Was wel een apart sfeertje zo, het leek net alsof we echte professionals waren.. De 1 lag te tukken, de ander wat te eten en weer een ander te studeren. Op internet staan trouwens wel leuke player profiles, foto's en verslagen over onze wedstrijden => http://www.vanguard.edu/athletics/wtennis/index.aspx?

Mattias is werkelijk een supercoach, de mensen uit het team zeggen dat ie 1 van de beste coaches is. Het opvallende is dat hij echt een onderdeel van het team is, niets meer of minder dan ons. Hij maakt gewoon een geintje tussendoor en we mogen hem noemen wat we zelf leuk vinden. Dit is niet zo gebruikelijk bij de meeste andere coaches. Hij pusht niet zoals die Amerikanen hier, maar de trainingen zijn toch elke keer lekker fanatiek en hij geeft zowel goede taktische als technische aanwijzingen.

Oke dat over het tennissen; het uitgaan lukt hier nu ook wel, haha.. Ik heb een ID geregeld van iemand die aardig op me lijkt, dus dat is wel makkelijk. Er zijn hier genoeg leuke plekken om heen te gaan, en wat nog belangrijker is, de mensen zijn al helemaal gezellig en leuk.
Door de week breng ik veel avondjes door, door gewoon lekker bij mensen die in een appartement buiten de campus wonen een filmpje te kijken, te kaarten of in de jacuzzi! Dat is echt wel genieten..

De tijd hier gaat echt ontzettend snel, beetje te snel naar mijn idee.. Echt veel last van heimwee heb ik gelukkig nog niet gehad. Tuurlijk denk ik wel veel aan iedereen thuis, vooral de gewone dingetjes zoals dat het fijn zou zijn om even een avondje in Inn The Mood te staan, met vriendinnen te shoppen of lekker thuis te eten, maar echt verdreitig kan ik er niet van worden! Dus dat is alleen maar positief.

Nou, dat was het wel weer een beetje voor nu denk ik..
Binnenkort weer meer!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

He schatje,

Zag ineens dat jij ook website hebt, wist ik dus niet (heb je vast 10x gezegd en ben ik gewoon vergeten :-))!
Leuke foto's en leuke verhalen man. Geniet er lekker van en spreek je snel, dikke x Siets

1:51 PM  

Post a Comment

<< Home