Damia in Californie

Life is an adventure.. not a guided tour..

Name:
Location: Costa Mesa, California, United States

Monday, March 20, 2006

Spring Break 2006 -> Disneyland, Indian Wells en lekker rustig aan..

Afgelopen week had ik spring break en dat is natuurlijk altijd leuk! Ik moest een beetje in de buurt blijven, want mn tennislessen, wedstrijden en oppassen gingen gewoon door. Ondanks dat heb ik toch nog een paar dagen alles af kunnen zeggen en heb ik een aantal erg leuke dagen gehad.
In het eerste weekend ging ik met een teamgenootje voor het eerst op het grote Pacific Life Open tennistoernooi in Indian Wells kijken. Indian Wells is een hele mooie woestijnstad bij Palm Springs hier ongeveer 2 uur vandaan. Het is er altijd erg heet (woestijn he) en nu was het dus ook weer erg lekker en warm. Het was de tweede ronde van het toernooi, dus alle grootste tennisers in de wereld waren er aanwezig en mochten aantreden. Er was eigenlijk te veel te zien en was dus soms moeilijk te kiezen waar ik wilde kijken. De trainingsbanen waren ook erg goed toegankelijk en het was supergaaf om hier zo dichtbij de spelers te staan en te zien hoe ze aan het trainen waren. Er hing een erg gezellig sfeertje op het toernooi en ik ging 's avonds laat met een heerlijk gevoel weer terug naar Costa Mesa.
De volgende dag ging ik weer vroeg op om met 2 vriendinnen uit het team (Olivia en Natalie) naar Disneyland te gaan. Dit was ook weer een hele gave en vooral gezellige dag. Het hele sfeertje is superleuk daar, de attracties zijn erg mooi en sommigen gaaf, en er zijn een paar ongelofelijke shows te zien. We zijn er dus 's ochtends om 9 uur heen gegaan en sloten de dag om 12 uur 's avonds af na een waanzinnige vuurwerk show.
Ik had afgesproken om diezelfde avond nog in een keer door te rijden naar San Diego, naar waar mijn huisgenootje woont, om dan de volgende dag voor 2 dagen naar Mexico te gaan. Was allemaal afgeproken en klonk helemaal super, maar was na de twee volle dagen helemaal kapot en had dus toch maar besloten om even een dag rustig aan te doen. Bovendien kon ik nu in plaats van naar Mexico nog een dag mee naar Indian Wells!
Hier gingen we nu met zn vieren heen en het was weer een superdag! Alle vierde rondes waren nu aan de gang, dus heb weer een paar mooie wedstrijden gezien. Bovendien had ik nu een paar jongens ontmoet die hier vlakbij ook voor een school tennissen in onze competitie. Zij zijn 'hitters' voor de spelers en hadden dus pasjes om overal rond te lopen -> in de spelers lounge, cafeteria, etc. Een van de jongens nodigde me uit om hier ook rond te kijken en voor ik het wist zat ik te lunchen naast Rafael Nadal, Andy Roddick, Martina Hingis en Roger Federer. Ik kon het moeilijk beseffen; was echt een top-ervaring.
De rest van de week dus wedstrijden gespeeld en wat geld verdiend en zo vloog de week dus zoals gewoonlijk weer voorbij!
Afgelopen zaterdag speelden we trouwens tegen een school 6 uur ten noorden van hier en dat was echt een hele bijzondere trip die kant op. We begonnen hier bij het strand met warm, zonnig weer, maar onderweg, hier nog geen 2 uur vandaan, reden we door de bergen waar het aan het sneeuwen was! 2 teamgenootjes hadden nog nooit sneeuw gezien en verder was iedereen ook helemaal enthousiast, dus we waren gestopt om een sneeuwballen gevecht te houden en om wat leuke team-foto's in de sneeuw te maken. Als het goed is komen deze foto's ook op de school-site, maar ik zal ook nog snel deze, en andere leuke foto's die ik nog van anderen toegestuurd krijg op deze site toevoegen. Maar goed, toen reden we dus na een tijdje weer uit de bergen vandaan, kwamen we ineens bij een waanzinnig mooi en groot meer terecht. Even later reden we tussen velden met koeien (net Nederland!) en waar we aankwamen waren hele velden met wijngaarden, sinaasappel- en notenbomen. Was echt leuk om te zien hoe verschillend Californie eigenlijk wel niet is!
Ik ben vandaag al wel weer naar school geweest en heb mn eerste tentamen weer gehad. Ben direct weer terug in het gewone leventje dus. Gelukkig is er nog altijd een goede herinnering van een mooie week!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home